Hrek/Cikkek : A McLaren a kezdeti bakik ellenre is magabiztos |
A McLaren a kezdeti bakik ellenre is magabiztos
Marco 2006.01.24. 16:31
A McLaren annak ellenre is bzik vadonatj versenygpnek sebessgben, s megbzhatsgban, hogy az MP4/21-es kdszmmal elltott csodagp az els tesztprogramjt a motor meghibsodsa miatt id eltt volt knytelen befejezni.
Azt kveten, hogy az elmlt vben Kimi Raikknen a Mercedes-Benz motor sorozatos meghibsodsa miatt vesztette el a bajnoki cmet, a nmet motorgyrt nagyvllalat mr a kezdetektl fogva gy tervezte, s ptette V8-as erforrst, hogy annak megbzhatsga a lehet legtkletesebb legyen.
Mindezek ellenre a 2006-os modell els plyatesztjn a Mercedes motor megbukott. Az MP4/21-es kdszmot visel versenygp htfn grdlt elszr plyra a spanyolorszgi Barcelonban, m a csapat tesztversenyzje, Pedro de la Rosa mindssze csak 19 krig jutott, mert motorja megadta magt.
A grda gyvezet igazgatja, Martin Whitmarsh azonban nem tulajdont klnsebb jelentsget az els tesztnap bekvetkezett meghibsodsnak, s gy gondolja, minden a legnagyobb rendben van a McLaren hza tjn.
„A csapat mindent megtesz annak rdekben, hogy versenyeket nyerjen, s megszerezze a bajnoki cmet” – mondta. „A tavalyi vben megszerzett tz futamgyzelmnk utn felettbb bosszant volt, hogy nem sikerlt bajnoksgot nyernnk. A trtnelemben taln mg nem is fordult el ilyen.”
„Az aut minden elemt megvizsgltuk, majd kirtkeltk a programunkat, hogy felfedezzk a gyenge pontjainkat. Megltjuk majd, hogy mire jutunk a szezonnyitn Bahreinben, ahol eldl: sikeresek lesznk-e vagy sem. Azonban a csapaton belli lgkr remek.”
Whitmarsh tovbb cfolta azon hreket, melyek szerint leginkbb a Mercedes-Benz erforrs megbzhatsga aggasztja ket, klnsen a tavalyi vben sorozatosan fellp meghibsodsokat miatt. Az gyvezet szerint nem lesz problma idn, hiszen a 2005-s idnyt kveten komoly figyelmet fordtottak az erforrs fejlesztsre.
„Minden egyes terleten kemnyen dolgoztunk” – mondta. „A 2005-s idnyben neknk volt a leggyorsabb autnk a meznyben, m ennek ellenre sem tudtuk megszerezni a bajnoki cmet.”
„Mikor az emberek vetnek egy kzeli pillantst az autnkra, biztos vagyok benne, hogy azt gondoljk: ennl jobb versenygpet mg soha nem ptettnk, ami a rszletes designt illeti. ppen ezrt nagyon magabiztosak vagyunk. Ami a motort illeti, egy teljesen j pts. Egy nagyon rdekes csomag, melynek teljestmnyrl s megbzhatsgrl a szezonnyit Bahreini Nagydj eltt meg kell gyzdnnk. ppen ezrt az elkvetkezend hetekben rengeteg lesz a dolgunk.”
A McLaren a tegnapi nap vitte elszr plyra az j MP4/21-est, mellyel Pedro de la Rosa a harmadik legjobb idt futotta. A spanyol versenyz egy teljes msodperccel maradt alul a BMW versenyzjvel, Jacques Villeneuve-vel szemben, akit a McLaren brit tesztversenyzje, Gary Paffett kvetett a msodik helyen a csapat V10-es motorral szerelt hibrid autjval. Paffett kt tizeddel mlta fell de la Rost.
Az MP4/21-es els kreit kveten Whitmarsh a kvetkezket mondta: „Mg tl korai lenne brmit is mondani, hiszen hideg s nyirkos aszfalton kezdtk meg a teszteket, azonban gy rzem, mindenki maximlisan elgedett azzal a munkval, amit az elmlt hnapokban elvgeztnk.”
„Azok, akik mr vettek rszt ilyen nagyszabs projectben, jl tudjk, tl korai lenne mg messzemen kvetkeztetseket levonni.”
|